Ledigt jobb: HR-assistent
- Jobb
- HR Förmånsassistent i Genève, Schweiz
HR Förmånsassistent i Genève, Schweiz
CERNOkänd ort
Tidigare erfarenhet är önskad
29 dagar kvar
att ansöka till jobbet
HR Förmånsassistent i Genève, Schweiz
HR-CBS-B-2025-269-LD
Vad du kommer att göra
Positionen är i Förmånssektionen inom Gruppen för Ersättning, Förmåner och Tjänster, i HR-avdelningen (https://hr-dep.web.cern.ch/ (https://hr-dep.web.cern.ch/)). Sektionen övervakar genomförandet och kontrollen av beroendeersättningar, internationell rörlighet och relaterade ersättningar, utbildningsbidrag för beroende barn, arbetslöshetsförmåner, rättigheter till särskild ledighet, ersättning för särskilda arbetstider, återbetalning av tjänsteresor och förprogram för förtidsavgång.
Du kommer att rapportera till Förmånssektionens ledare, inom ett team av 6 personer, och ge specialiserat administrativt stöd för de ovan nämnda finansiella och sociala förmånerna för personalmedlemmar (anställda eller associerade) i enlighet med CERN:s personalregler och förordningar samt administrativa procedurer.
Dina ansvarsområden
- Behandla en mängd konfidentiella administrativa åtgärder, såsom de olika krav som lämnas in av personalmedlemmar;
- Rådgöra och informera personalmedlemmar om frågor relaterade till finansiella och sociala förmåner vid anställning eller avsked samt under deras kontrakt;
- Bidra till att förbättra och effektivisera HR-administrativa processer;
- Kontrollera efterlevnaden av tillämpliga regler vid genomförandet av förmåner;
- Förbereda och underhålla dokumentation relaterad till interna procedurer och arkiv;
- Ersätta andra assistenter under deras frånvaro.
Din profil
Visad erfarenhet av att ge administrativt stöd i en multikulturell miljö. Erfarenhet av att hantera HR-förmåner eller som löneassistent, helst i en internationell organisation. Högre administrativt diplom eller motsvarande relevant erfarenhet inom administration eller ett relaterat område.
Dina färdigheter
- Ersättning och förmåner; Kunskap om administrativa regler och procedurer: personalregler, HR-policyer.
- Kundservice; Användning av kontorsprogramvara.
- Bidrar till att främja en positiv atmosfär i teamet genom en optimistisk och konstruktiv attityd; tar itu med problem. Arbetar bra självständigt; tar på sig aktiviteter och uppgifter utan uppmaning.
- Levererar högkvalitativt arbete i tid och uppfyller förväntningarna. Upprätthåller konfidentialitet.
- Talad och skriven engelska eller franska, med en vilja att lära sig det andra språket.
Ideal startdatum:
01/04/2026
Kontraktslängd:
36 månaders kontrakt
Gradspann:
3
Benchmark-jobb:
5B0010 - Process-/Tjänsteassistent
Jobbfleksibilitet:
Hybrid
Ansök via: https://careers.cern/jobs/hr-cbs-b-2025-269-ld/ (https://careers.cern/jobs/hr-cbs-b-2025-269-ld/)
Innan den 18 januari 2026
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb